In de kerstvakantie van 1989-1990 werd een hond, « Samson » gedoopt, geïntroduceerd door de nieuwe lichting van TV-omroepers op de toenmalige BRTn.
De nieuwe TV-omroepers wilden de aankondigingen voor de jeugdprogramma ‘s immers leuker maken door gebruik te maken van een tegenspeler. Zo werd «Samson» gebruikt op woensdag- en zondagnamiddag als vaste tegenspeler bij deze aankondigingen van jeugdprogramma’s. Vanaf september 2000 kreeg «Samson» een eigen vast programma dat tussen de verschillende jeugdprogramma’s werd geprogrammeerd. Dit vaste programma werd opgenomen in de zogenaamde woonkamer van presentator «Gert Verhulst» en zijn hond Samson. Gert Verhulst kondigde, samen met zijn hond, op een ludieke wijze de verschillende jeugdprogramma’s (vnl.tekenfims) aan.
Van 1990 tot 1997 fungeerde BMC-group als agentschap van de BRTN voor het TV programma Samson & Gert. BMC-group behartigde op die wijze alle commerciële belangen van « Samson & Gert ».
Zo stond BMC-Group o.a. in voor de merchandising, de productie (van kerstshows, zomertournees,…), de sponsoring, co-financiering en de promotionele acties.
In 1997 werd de samenwerking tussen BMC-Group en «Samson & Gert» niet langer verlengd. Studio 100 werd immers opgericht door de artiesten achter «Samson & Gert», die intussen de integrale rechten op Samson en Gert verworven hadden. Sindsdien beheert Studio 100 alle commerciële belangen van « Samson & Gert ».