In 1994 werd BMC-Group nv een vaste partner van de KBVB. In eerste instantie in onderaanneming via LMP, het toenmalige marketingagentschap van de KBVB, en vanaf 1997 in een rechtstreekse contractuele relatie. Vanaf de eerste dag van de samenwerking legde BMC-Group zich toe op de “licensing” en “merchandising” van de KBVB. In 2002 zette BMC-Group daarnaast een succesvolle constructie op om de deelname van de Rode Duivels aan de eindronde van het wereldkampioenschap voetbal Japan-Korea 2002 te organiseren. Het was de eerste maal in de geschiedenis van het Belgische voetbal dat de KBVB met de Rode Duivels ook buiten de landsgrenzen commercieel actief en succesvol was, o.a. door de organisatie in eigen beheer van oefenmatchen in het buitenland en het aantrekken van lokale buitenslandse partners.
Vanaf 2004 nam BMC-Group dan het initiatief om een digitaal lidmaatschapsplatform voor de KBVB-leden (+/- 500.000 KBVB-leden) te realiseren. In samenwerking met een aantal belangrijke commerciële partners (w.o. Euro Shoe Group) werd hiertoe een juridische structuur op poten gezet (VZW Promotie Belgisch Voetbal). Alle KBVB-leden kregen een gratis digitale chipkaart, waarmee ook consumentenvoordelen konden verkregen worden bij een aantal commerciële partners, en waarbij de administratieve vereenvoudiging mogelijk zou zijn (lidmaatschap/ aansluitingen/ schorsingen/…). De realisatie van dit project ging gepaard met een investering van meer dan €500.000,- in elektronische chipkaarten, dit alles gefinancierd door commerciële partners. De inkomsten die de KBVB kon realiseren via deze elektronische chipkaarten waren een aanvulling op de andere commerciële inkomsten via sponsors. Deze laatste inkomsten zijn echter meer gerelateerd aan de prestaties van de Rode Duivels. Inkomsten via de digitale KBVB-ledenkaarten zijn niet gerelateerd aan de prestaties van de Rode Duivels.