BMC-Group nv werd in 1990 opgericht als een zelfstandig consultancybedrijf (Belgian Marketing and Consulting Group). Vanaf de eerste dag heeft BMC-Group commercieel advies verleend aan allerlei bedrijven en organisaties. Tevens werd er eveneens gestart met het ontwikkelen en uitwerken van allerlei (eigen) concepten en projecten.
Voor VMMa (toenmalig VTM) concipieerde BMC-Group (spel)concepten gebaseerd op populaire televisieprogramma’s (w.o. “De Verjaardagshow” van Walter Capiau, “Cijfers en Letters” van Zaki, “Schuifaf” van Ingeborg…). Tevens gaf BMC-Group vanaf 1990 mee vorm aan het concept van “product placement”, zowel bij VTM als bij de toenmalige BRTn (intussen VRT). Enige maanden na haar start verwierf BMC-Group via de BRTn ook alle commerciële rechten op het project “Samson en Gert”. BMC-Group lanceerde de opstart en de volledige commercialisering van het project “Samson en Gert”. In 1991 organiseerde BMC-Group voor de eerste maal een grote “Samson en Gert”-zomertoer aan de Belgische kunst. Naar aanleiding van deze zomertoer bracht BMC-Group in juni 1991 de eerste “Samson en Gert”-CD uit. De verkoop van deze CD sloeg alle records. Er werden enkel in Vlaanderen meer dan 160.000 CD’s van deze eerste CD van “Samson en Gert” verkocht. Uiteindelijk zou BMC-Group meer dan één miljoen CD’s van Samson en Gert verkopen. Met kerstmis 1991 startte BMC-Group eveneens met de organisatie van de eerste “Samson en Gert”-kerstshows in de Elisabethzaal te Antwerpen. In de kerstvakantie van 1991 werden er meer dan 12 Kerstshows uitverkocht. Om aan de vraag vanuit de markt tegemoet te komen werden er in de krokusvakantie van 1992 extra voorstellingen georganiseerd. Vanaf 1997 worden alle rechten van “Samson en Gert” beheerd door Studio 100.
Begin 1992 werd bvba Lamoen Gebr. uit Schelle overgenomen, en omgevormd tot Limecas nv. Vandaag is Limecas nv o.a. de patrimoniumvennootschap van de groep. Het semi-industrieel pand in de Brandekensweg te Schelle heeft een vloeroppervlakte van 9.072m² (3.240m² premium kantoren + 5.832m² magazijnen) op een terrein van meer dan 1,6 ha. In het pand zijn o.a. de kantoren van BMC-Group gehuisvest.
Vanaf 1994 begon BMC-Group in onderaanneming voor LMP (het toenmalige marketingagentschap van de KBVB) samen te werken met de KBVB (de Koninklijke Belgische Voetbal Bond). Deze samenwerking evolueerde vanaf 1997 naar een exclusieve en rechtstreekse samenwerking met de KBVB. Het hoogtepunt van de samenwerking vond plaats in 2002 n.a.v. de deelname van de Rode Duivels aan de eindronde van het Fifa wereldkampioenschap in Japan-Korea. BMC-Group was verantwoordelijk voor de coördinatie, de voorbereidingen en de organisatie van het verblijf van de Rode Duivels tijdens dit wereldkampioenschap. Voor de eerste maal in de geschiedenis werden er in eigen regie oefenmatchen van de Rode Duivels georganiseerd en gecommercialiseerd op buitenlandse grond. De organisatie hiervan was in handen van BMC-Group. In juli 2006 werd de heer François De Keersmaecker tot nieuwe voorzitter van de KBVB aangesteld. Eind juni 2009 nam BMC-Group geen verdere initiatieven om de samenwerking met de KBVB te bestendigen, en werd de samenwerking stopgezet.
BMC-Group nv is eveneens het marketingagentschap van SVS (Stichting Vlaamse Schoolsport-www.schoolsport.be ). Deze samenwerking is gestart in 1996, en duurt intussen reeds meer 20 jaar.
Begin 2000 tekende BMC-Group nv een 10-jarig contract met de KBBB (Koninklijke Belgische Basketball Bond). In opdracht van de KBBB beheerde BMC-Group alle commerciële en organisatorische rechten van de KBBB (inclusief alle rechten van de “Belgian Lions”).
In 1998 werd het project Symfollies opgestart (zie www.symfollies.com). Symfollies is een prestigieus totaalproject, waarbij de basis een animatiereeks is van 52 tekenfilms. Elk van deze tekenfilms is een hedendaagse vertaling van een klassiek meesterwerk. De productie van Symfollies ging gepaard met een investering van +/- 10 mio Euro. Het project Symfollies is ondergebracht in de vennootschap Symfollies.com GCV. Internationaal wordt de televisiereeks Symfollies uitgezonden in meer dan 100 landen. De verdere uitbouw van het project Symfollies wordt een prioriteit in de komende jaren.
Johan Casselman is oprichter en gedelegeerd bestuurder van BMC-Group nv.